• Boek wordt monument

    Social design

    Familieleden van vermoorde arbeiders uit Guatemala doorbreken het zwijgen. Het boek blijkt een monument voor de slachtoffers. Lees meer...
    1/12
  • Positieve journalistiek

    Social design

    Gewone mensen die bijzondere dingen doen. Correspondenten en verslaggevers geven hen een podium. Lees meer...
    Helden en Journalisten
    1/5
  • Modern herdenken

    Social design

    Op welke wijze is de oorlog te herdenken, wanneer je deze zelf niet hebt meegemaakt? Met deze herdenkingsapp haal je de slachtoffers even uit de vergetelheid. Lees meer...
    Selecteer een leeftijd en haal een oorlogsslachtoffer uit de vergetelheid Start de minuut herdenken Een ander slachtoffer herdenken
    1/4
  • Tv-kijkers verbeelden hun puberteit

    Campagne

    Hoe ervaren kijkers hun puberteit? En hoe verbeelden zij hun ervaringen? De leukste bijdragen kwamen op TV. Lees meer...
    1/12
  • Module Design Research

    Service Design

    Tijdens deze module van 10 weken ga je aan de slag met het research gedeelte van het service design proces. Je gaat de behoeften, verhalen en verlangens van mensen ontdekken rondom een thema. Lees meer...
    1/2
  • Volledig door vrijwilligers

    Campagne

    Bijzondere weetjes en ambassadeurs tonen wat nog niet iedereen weet: Wikipedia, volledig door vrijwilligers. Lees meer...
    1/6
  • Workshop Reframen

    Service Design

    In 7 stappen de vertaalslag maken van onderzoek naar ontwerprichting. Deze workshop is speciaal ontwikkeld voor studenten die meedenken over oplossingen voor complexe vraagstukken, innovatie- en veranderingstrajecten. Lees meer...
    1/5
  • Anoniem lekken naar de pers

    Social design

    Publeaks stelt klokkenluiders in staat om anoniem en veilig te lekken naar belangrijke Nederlandse persorganisaties. Lees meer...
    1/8
  • Creatief met energie

    Campagne

    Studentenhuizen strijden om de titel 'Het Duurzaamste Studentenhuis' door energie-besparende acties op een originele manier uit te voeren. Lees meer...
    1/9

Over M.V.

Wij, Myrthe Veeneman en Marjolein Vermeulen, vormen M.V. – een ontwerpbureau gespecialiseerd in interactie. Ruim 10 jaar activeren wij het creatieve denkvermogen in organisaties en begeleiden veranderingsprocessen met visuele communicatie. De afgelopen jaren werkten wij o.a. samen met maatschappelijke organisaties Wikipedia en Solidaridad, gemeenten Krimpen aan den IJssel en Hilversum en semi-overheden zoals de Raad voor Leefomgeving en Infrastructuur en Onderwijs Consumenten Organisatie.

MV portret2


Hoe werken wij?

- We stellen de gebruiker centraal
- Benaderen de ontwerpvraag vanuit de verschillende perspectieven van de belanghebbenden
- Ontwerpen is denken en maken; nieuwsgierig, creatief en gericht op realisatie
- Het is een proces van durven te experimenteren
- Ontwerpen is een adaptief proces, onderweg schuift de stip op de horizon mee

 

DEFgraphic humancenteredDesign6

 

Service Design Thinking

Wij gebruiken de principes van Service Design* proces om oprechte interactie tussen organisaties en hun gebruikers en tussen gebruikers onderling te ontwerpen. De expertise van M.V. zit in het aansporen van gebruikers tot creatieve input. Ons uitgangspunt is empowerment. Dit leidt tot innovatieve concepten zoals de Herdenkingsapp voor de Oorlogsgravenstichting en een educatieve online omgeving voor de populaire televisieserie Hoe overleef ik…? van de Avrotros.

 

Design Thinking Onderwijs

Zowel Myrthe als Marjolein begon in 2007 met doceren van conceptontwikkeling en design aan de Haagse Hogeschool en de Hogeschool Rotterdam. De afgelopen vier jaar doceren wij Service Design aan de Willem de Kooning Academie. M.V. ontwikkelt modules Shadowing, Design research, Co-creation en Reframen voor studenten van alle ontwerpdisciplines. Tevens gaven we presentatieworkshops over Service Design onderwijs voor Rotterdamse Kringen en Amsterdam Creative Industries Network.

 

Contact

Schieblock studio 204 Toon kaart
Schiekade 189
3013 BR Rotterdam


Myrthe 06 44 33 03 58
Marjolein 06 41 81 62 11
Stuur een mail

Linkedin icon4  Myrthe Veeneman  Linkedin icon5  Marjolein Vermeulen

*Service Design is een proces van conceptueel ontwerpen waarin het organiseren van mensen, communicatie en content centraal staat. Met als doel de kwaliteit en interactie tussen organisaties, diensten en gebruikers te versterken en te innoveren.

MV portret04

Partners

Prijzen

Winnaar eAward voor Amstelverandert.nl

Startstipendium Fonds voor Beeldende Kunst

Winnaar Drempelprijs voor toegepaste kunsten